Hoe maakt mijn patiënt een afspraak via MyBooking?
Als u kiest voor een afname in een afnamecentrum ontvangt de patiënt een uitnodigingsmail om zijn afspraak in enkele klikken vast te leggen. Daarbij hoeft hij geen moeilijke keuzes te maken omdat wij uw digitale aanvraag aan de afspraak hebben gekoppeld.
In uitzonderlijke gevallen ontvangt de patiënt geen link, maar wordt hij per mail verzocht om telefonisch contact op te nemen met het labo om een afspraak in te boeken. Dat komt voor bij een afname van een spermastaal of als er meerdere types afnames gecombineerd worden.
Het is nog steeds mogelijk om via een papieren aanvraagformulier te werken. De patiënt zal dan zelf een afspraak kunnen inboeken via MyBooking en het aanvraagformulier meenemen naar het afnamemoment.
Hieronder de instructies die uw patiënt ontvangt om zijn/haar afspraak in te boeken.
Stap 1: Open de mail en klik op de knop om het agendasysteem te openen
Indien u het e-mailadres van uw patiënt heeft ingevuld, ontvangt hij/zij een mail met een uitnodiging om een afspraak te maken. Uw patiënt moet klikken op de knop om het agendasysteem te openen.
Stap 2: Voer de postcode in om de dichtstbijzijnde afnamecentra in de buurt te zoeken
Aan de hand van een postcode zoekt het agendasysteem naar de dichtstbijzijnde centra die het geselecteerde type afname ondersteunen. Vindt u bepaalde afnamecentra van onze website niet terug in het agendasysteem? Dan is het mogelijk dat dit centrum de gevraagde afname niet doet.
Het systeem geeft ook het adres en het aantal kilometers bij benadering weer dat het afnamecentrum van u verwijderd is.
Stap 3: Selecteer een afnamecentrum uit de lijst en kies het gewenste tijdslot
Na het selecteren van één of meerdere afnamecentra uit de lijst kan u nu zien welke tijdsloten er nog beschikbaar zijn. Kies daar een tijdstip dat voor de patiënt uitkomt en kijk de vooraf ingevulde gegevens na.
Stap 4: Uw patiënt krijgt een bevestigingsmail
Zodra uw patiënt de gevraagde gegevens heeft ingevuld en op ‘Opslaan’ klikt, wordt de afspraak geregistreerd in ons systeem en krijgt hij/zij een bevestigingsmail toegestuurd op het gegeven mailadres. Van daaruit kan hij/zij alle details van de afspraak nog eens nakijken en indien nodig verplaatsen of annuleren. Dit kan tot enkele uren voor de afspraak.
24 uur voor de afspraak krijgt de patiënt nogmaals een mail met alle details van de afspraak ter herinnering.